کاربری
کاربر گرامی به انجمن ژرف اندیشان نخستین انجمن تخصصی فنی کارخانجات تولید خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
سلام مهمان گرامی
برای استفاده از تمام امکانات سایت ژرف اندیشان میبایست
از طريق این لینک عضو شوید.
نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوع: لیفت تراک های برقی

  1. #1
    مدیر انجمن تخصصی ماشین آلات لیفت
    تاریخ عضویت
    Oct 2014
    نوشته ها
    75
    تشکر
    1
    تشکر شده 99 بار در 67 پست

    لیفت تراک های برقی

    این لیفت تراک ها دارای قسمتهای اصلی زیر می باشد:
    1- باطری
    2- ترانسمیشن
    3- بدنه
    4- دکل بالابر
    5- اکسل فرمان
    6- الکتروموتورها
    7- مدار فرمان و قدرت
    8- چرخ ها
    9- مدار هیدرولیک

  2. کاربران زیر 3 از شما بابت f.gashtasbi پست کاربردی تشکر کرده اند:

    mehran.so (01-10-2015),n.alborzi (11-17-2014),محمود سلحشور (11-09-2014)

  3. #2
    مدیریت کل سایت
    تاریخ عضویت
    Nov 2014
    محل سکونت
    مازندران - آمل
    نوشته ها
    137
    تشکر
    210
    تشکر شده 125 بار در 100 پست
    لیفت تراک برقی

    لیفت تراک برقی پایدار است و برای کار در مکان های کوچک توانمندی و قدرت مانور مناسبی دارد. لیفت تراک الکتریکی مناسب ترین انتخاب برای فضاهای سربسته مانند انبارها است و حتی می توان از آن برای کار در مکان های ساخت وساز بهره برد
    دو دلیل اولیه آن را برای فضاهای بسته مناسب می سازد :
    عدم تولید مواد آلوده کننده هوا :اگر شما قصد دارید از لیفتراک در مکان های سربسته استفاده کنید، این شاخص بسیار مهمی است.
    هزینه سوخت- هزینه کمتر در هر ساعت کار نسبت به انواع لیفتراک با سوخت گازی یا دیزل دارد که این امر جبران هزینه نسبتا بالای اولیه برای خرید آن می کند.


  4. کاربران زیر 2 از شما بابت محمود سلحشور پست کاربردی تشکر کرده اند:

    mehran.so (01-10-2015),n.alborzi (12-01-2014)

  5. #3
    مدیریت کل سایت
    تاریخ عضویت
    Nov 2014
    محل سکونت
    مازندران - آمل
    نوشته ها
    137
    تشکر
    210
    تشکر شده 125 بار در 100 پست
    اجزاء اصلی لیفتراک:
    1. بدنه (Frame)
    قسمت اصلی و چارچوب دستگاه است که دکل، اکسل ها، چرخ ها، وزنه تعادل، حفاظ فوقانی و نیروی محرکه و در برخی از دستگاه ها مخازن سوخت و روغن روی آن قرار می گیرد.
    2.وزنه تعادل (Counterweifgt)
    یک جرم سنگین فلزی مانند چدن که به پشت بدنه برای حفظ پایداری و تعادل دستگاه نصب می شود. در لیفتراک های برقی، باتری ها این نقش را ایفا می کنند.
    3.اتاق راننده (Cap)
    محل استقرار راننده لیفتراک است و شامل صندلی، پدال ها، اهرم های کنترلی، فرمان، کلیدها، کمربند ایمنی، محافظ راننده،نشانگرها و داشبورد است. اتاق راننده ممکن است باز یا بسته باشد و لی حتما باید داری حفاظ بالاسری باشد.
    4.حفاظ بالاسری (Overhead Gaurd)
    یک سقف فلزی محکم برای حفاظت راننده در مقابل سقوط اشیاء است.
    5. نیروی محرکه (Power Source)
    بر اساس نوع لیفتراک، نیروی محرکه می تواند گازی، بنزینی، گازوئیلی یا برقی باشد.
    6. سیلندر هیدرولیک (Hydraulic Cylinder)
    این سیلندر روی بدنه و دکل لیفتراک نصب و موجب حرکت دکل و جابجایی بار می شود.
    7.سیستم ترمز (Break System)
    شامل ترمزهای پارکینگ و جابجایی دستگاه است و زیر پای راست راننده تعبیه شده است.
    8. پدال کلاچ
    به منظور در گیر کردن ایمن بخش های مختلف سیستم انتقال نیرو، پدال کلاچ زیر پای چپ راننده تعبیه شده است.
    9. پدال گاز
    به منظور شتاب دادن به دستگاه و در زیر پای راست راننده تعبیه شده است.
    10. تجهیزات هشدار دهنده (Warning Devices)
    شامل تجهیزات هشداری، دیداری و شنیداری است از قبیل: بوق، بوق دنده عقب، چراغ گردان، چراغ چشمک زن و بلندگو
    11. حفاظ چرخ ها و اجزای متحرک
    به منظور جلوگیری از پرتاب ذرات چسبیده شده به چرخ ها و جلوگیری از ورود اندام راننده و نفرات به قسمت های متحرک این حفاظ ها تعبیه شده اند.
    12. دکل (Mast)
    یک مجموعه عمودی که برای بالا و پایین آوردن بار استفاده می شود و از یک سری ریل های دارای قفل داخلی تشکیل شده که پایداری جانبی دستگاه ار فراهم می سازد. این ریل ها توسط یک یا تعداد بشتری سیلندر هیدرولیکی و یا توسط نیروی زنجیر دکل را حرکت می دهند.
    13. بارکش، حمل کننده (Carriage)
    جزئی است که باعث حرکت بالا و پایین ریل های دکل توسط زنجیر یا مستیما توسط سیلندر هیدرولیک می شود. در واقع بارکش ساختاری است که تکیه گاه مناسب بای شاخک ها و متعلقات جانبی دستگاه است.
    14. نگهدارنده بار (Load Back Rest)
    نوعی تجهیز بوده که به بارکش پیچ و مهره یا جوش شده تا از حرکت روبه عقب بار -هنگامی که بارکش بار را کاملا بلند کرده- جلوگیری کند.
    15. شاخک، چنگال یا ناخن (Fork, Tine, Prong)
    تجهیزی است فلزی برای برداشتن، نگهداشتن و بلند کردن بار که با بارکش متصل می شود.
    16. متعلقات جانبی شامل
    شاخک های جانبی، گیره ای جابجایی کارتن و مقوا، گیره های چندکاره، شاخک های چرخشی، شاخک های مخصوص جابجایی فرش، کانتینر، ورق، بشکه، بسکت و... .

    تصاوير پيوست شده
    • نوع فایل: gif lift.gif (72.4 کیلو بایت, 9 نمايش)


  6. کاربران زیر 2 از شما بابت محمود سلحشور پست کاربردی تشکر کرده اند:

    mehran.so (01-10-2015),n.alborzi (12-08-2014)

  7. #4
    مدیریت کل سایت
    تاریخ عضویت
    Nov 2014
    محل سکونت
    مازندران - آمل
    نوشته ها
    137
    تشکر
    210
    تشکر شده 125 بار در 100 پست
    لیفتراک چگونه کار می کند؟

    راندن لیفتراک متفاوت از راندن خودرو است.
    در اتومبیل یا کامیون چرخ های جلویی کار هدایت وسیله را انجام می دهند. در لیفتراک چرخ های هدایت در عقب قرار دارد. انتهای عقبی لیفتراک در دایره حول چرخ های جلویی می چرخد که از بار پشتیبانی می کند. کاربر باید بررسی کند که اتاق در قسمت عقب است که می چرخد زمانی که می پیچد. مکان می تواند توسط محل کار حفظ شود که به طور دائمی راهروها با خطوط نقاشی شده مشخص شده اند یا ترتیب قفسه های ذخیره که راهروهای مناسبی برای حرکت ایجاد می کند. راهروهای نشان گذاری شده در صورتی موثر خواهد بود که آن ها را با مواد ذخیره شده حفاظت کنیم آنگاه می توانیم به تدریج از فضایی که مورد نیاز خواهد بود تخطی کنیم.
    لیفتراک زمانی که چرخ هدایت می چرخد به اندازه خودرو واکنش نشان می دهد. هدایت عقبی متوقف کردن لیفتراک بطور سریع را مشکل می کند و یا منحرف می کند اما کنترل آن هنوز حفظ می شود. این مهم است که با لیفتراک با سرعت نرانید یا در زوایای گرد بطور سریعی نپیچید.
    رانندگی با بار در سراشیبی می تواند منجر شود که بار و لیفتراک از کنترل خارج شود.
    اگر با لیفتراک روی شیب رانندگی می کنید باید بار را در سمت سربالایی قرار دهید. از سویی دیگر، هیچ وزنی روی چرخ ها نیست که هدایت شود و می تواند کنترل را از دست بدهد. بار می تواند بیفتد یا باعث شود لیفتراک کج شود.
    اغلب بار بزرگ در لیفتراک مانع از این می شود راننده روی یک سمت دید داشته باشد. ممکن است نیاز باشد تا مسافت های طولانی با بار به سمت عقب جابجا شوند (دنده عقب برای اکثر لیفتراک ها). احتیاط بیشتری را لحاظ کنید زمانی که با لیفتراک دنده عقب می روید.






    تعادل لیفت تراک


  8. کاربران زیر 2 از شما بابت محمود سلحشور پست کاربردی تشکر کرده اند:

    n.alborzi (12-08-2014),علی جعفرزاده (12-22-2014)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

-----------اولین انجمن تخصصی خدمات صنعتی------------ ----------------تالار گفتمان ژرف اندیشان-------------------

ارسال پیام به مدیر سایت
دوستان ما
لینک های مفید
ابزار ها
session بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید: